środa, 2 grudnia 2015

Knedle ze śliwkami

Gdy przychodzi chęć na obiad na słodko, knedle ze śliwkami wydają się być dobrym pomysłem. Może są trochę czasochłonne w przygotowaniu ale ich smak wynagradza włożony w nie trud.






Przepis na knedle:

- 700 g ziemniaków
- 300 g mąki pszennej
- 2 jajka
- umyte, wysuszone połówki śliwek

Ziemniaki należy obrać, ugotować i przepuścić przez maszynkę do mielenia. Do wystudzonych ziemniaków dodajemy stopniowo mąkę i jajka. Masę wyrabiamy, jeśli jest zbyt klejąca, możemy podsypać ją odrobiną mąki. Formujemy z ciasta kuleczki wielkości orzecha laskowego, robimy z nich placuszek, kładziemy na niego połówkę śliwki, wsypujemy do niej łyżeczkę cukru i zaklejamy. Odkładamy na blat podsypany mąką, gdyż masa ma dużą tendencję do przyklejania się.

Tak przygotowane knedle delikatnie wykładamy na wrzątek i gotujemy ok 3 min od momentu kiedy wypłyną na powierzchnię wody. Knedle należy gotować małymi partiami a woda nie może zbyt burzliwie wrzeć aby knedle się nie porozklejały.

Gotowe knedle można polać tartą bułką z masłem lub tak jak ja to zrobiłam – jogurtem. Życzę smacznego!


DOBRA RADA: Prostą metodą robienia knedli bez użycia wagi jest włożenie zmielonych ziemniaków do miski i uklepania ich na płasko. Rysujemy nożem przez środek równy krzyż, dzieląc masę tym samym na 4 równe części. Wyciągamy łyżką jedną z części (na chwilę, później władamy ją do miski z powrotem:), wsypujemy w jej miejsce tyle mąki aby powierzchnia zrównała się z powierzchnią ziemniaków, dodajemy 2 jajka i gotowe. Jest to sprawdzony sposób na odpowiednie proporcje na knedle, bez użycia wagi.




2 komentarze:

  1. Uwielbiam! Juz tak dawno nie jadłam Czas najwyższy zrobic Tyle ze śliwek świeżych nie mam teraz Pysznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń