poniedziałek, 23 listopada 2015

Domowej roboty CHIPSY

Nieraz jedząc z wielkim smakiem chipsy, zastanawiałam się co ja tak naprawdę jem. Jak one są zrobione? Ile i jaki jest w nich tłuszcz, i co najważniejsze jak bardzo są niezdrowe. Jadłam je oczywiście dalej. Ja je po prostu uwielbiam choć wiem, że są niezdrowe. Taka moja słabostka, którą skrzętnie ukrywałam przed dziećmi. Do czasu gdy spróbowałam zrobić chipsy sama w domu. Wy też spróbujcie, to bardzo łatwe i ... smaczne !


Ilości nie będę podać bo każdy zrobi sobie tyle ile będzie chciał, najważniejsze wskazówki podaję poniżej:

1. Ziemniaki obierz, umyj i osusz ręcznikiem papierowym.
2. Pokrój je najcieniej jak potrafisz, czym cieńsze, tym są bardziej chrupiące.
3. Rozgrzej mocno olej w wysokim garnku (oczywiście tak żeby się nie palił)
4. Wykładaj talarki małymi partiami na rozgrzany tłuszcz (przy zbyt dużych partiach, olej traci temperaturę a ziemniaki opijają się tłuszczem) zamieszaj je w garnku aby się ze sobą nie posklejały.
5. Pilnuj dobrze czasu smażenia, ciemne chipsy będą gorzkie w smaku. Smaż je do momentu aż się ze złocą, nie dłużej.
6. Wyciągaj chipsy np łyżką cedzakową i odsączaj na ręczniku papierowym.
7. Dopraw do smaku wg uznania, ja posypuje je solą i ostrą papryką.


I to już koniec filozofii robienia domowych chipsów. Przepis prosty, chipsy są naprawdę chrupiące i smaczne i przynajmniej wiemy co jemy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz